Sfaturi SEO pentru clienti

In ultima perioada am primit mai multe cereri de optimizare destul de interesante (sau ciudate).

Am decis sa scriu acest articol ca si un mic ajutor pentru acele persoane care vor optimizare seo.

1. Cum sa alegem cuvintele cheie?

– In primul rand cuvintele, frazele cheie pe care dorim sa optimizam siteul, sa aiba legatura cu serviciul, produsul oferit.

– Acele cuvinte-fraze cheie sa se regaseasca in textul de pe siteul optimizat.

Un caz concret.
In trecut, o pensiune a dorit optimizare pe urmatoarele cuvinte cheie: „pensiune localitate”(localitate=orasul unde functioneaza pensiunea), „hotel localitate”. Problema a fost cu fraza „hotel oras” pentru ca unitatea de cazare respectiva era defapt o pensiune deci nu un hotel, iar cuvintul „hotel” nici nu se regasea pe site. Cuvintele cheie pe care a sfatuit firma noastra a fost pe langa „pensiune localitate” „cazare localitate”.
De ce? In primul rand aceasta fraza se regasea de mai multe ori in text, iar in al doilea rand nu era etic sa faci o optimizare pe fraza cu hotel, iar in ultimul rand „cazare oras” acopera toate sinonimele pentru acest tip de serviciu.

2. Cum sa scriem continut pe paginile web?

De obicei se comit doua tipuri de greseli mari:

– Textul este scris in totalitate pentru motoarele de cautare, adica cuvintele cheie sunt repetate de prea multe ori, mai ales din punctul de vedere al vizitatorului.
Sa nu uitam! Paginile web sunt realizate pentru utilizatori in primul rand si numai dupa aceea pentru motoarele de cautare. Sa incercam sa scriem un continut cat mai interesant si la subiect, ca vizitatorul sa aiba rabdarea si placerea de a citi tot textul.

– Continutul siteului exclude in totalitate acele cuvinte/fraze pe care clientul ar putea sa foloseasca in motoarele de cautare (la e-shopuri se observa ca apare numai imagine si posibilitate de comanda, dar este uitat o pagina cu o scurta sau detaliata descriere a produselor!).

Sfatul meu este sa incercam sa gasim echilibrul intre un continut interesant si la subiect, respectiv in folosirea cuvintelor cheie. Sa nu repetam de 10 ori anumite cuvinte cheie, mai bine sa folosim sinonime.

3. Cum sa alegem regiunea optimizarii?

Probabil toata lumea stie ca in Google avem posibilitate sa facem cautari regionale (pe tara, pe oras, pe limba). Este important sa cerem optimizarea pe o regiune unde cu adevarat exista potentiali clienti.
Daca firma noastra ofera servicii pe plan national atunci optimizarea trebuie facuta pentru tara unde functioneaza firma noastra, dar daca produsele, serviciile oferite de siteul nostru are un potential de clienti si in alta tara atunci merita(trebuie) sa optimizam paginile web in asa fel incat si in tarile respective sa fie in top.
Daca dorim o astfel de optimizare trebuie sa aveti o sectiune si in limba germana daca doriti sa aveti clenti din Germannia.

Exemplu: daca aveti o unitate de cazare si va adresati si clientilor din Germania, atunci este util si indicat sa aveti o sectiune in limba germana.

Lazar
Optimizator SEO
OkkWebMedia
optimizare seo sfaturi-okkwebmedia